Blog


SEO mu ücretli reklam mı?

En çok merak edilen sorulardan biri. Hangisini seçeceğiniz konusunda tereddütleriniz varsa yazımıza davet ediyoruz.

 

Google, Yandex, Bing gibi arma motorlarına yönelik yapılan iyileştirme çalışmalarına verilen isim: SEO (Search Engine Optimizer)

 

SEO çalışması sitenin alt yapısına yönelik düzenlemelerin ardından dış ortamları içeren bir dizi çalışma ile, arama motolarının sizi ‘diğerlerinden daha değerli’ bularak daha üst sıralarda çıkmanızı sağlayan bir optimizasyon çalışması.

SEO önemli bir doğal reklam aracı. Özellikle en çok kullanılan arama motoru Google’da kullanıcıların aramasının sonucu olarak en üstte çıkan web sitelerinden olmak; yeni çevrim içi kişi kazanımları müşteri edinimleri ve kullanıcılara ‘güven’ verme gibi doğal sonuçlar doğuruyor.

 

İyi bir SEO çalışması ile, kullanıcının aradığı anahtar kelimede karşısına üst sıralarda çıkmanız “pozitif algı, marka bilinirliği, güvenilirlik, rakiplerden önce potansiyele ulaşma, siteye girişleri artırma” gibi çevrimiçi ve çevrimdışı onlarca fayda sağlar.

 

SEO optimizasyonunun en önemli özelliği, zamana yayılması, istikrar istemesi. Net olarak söyleyebiliriz ki, SEO hızlı bir sonuç alma yöntemi değildir. Ancak istikrarlı şekilde üzerinde çalışıldığında (aylar hatta yıllar boyu süren çalışmalar) uzun vadede rakiplerinize büyük fark atmanızı sağlar.

 

“Hızlı ve şimdi” sonuçlar için ise ücretli reklamlar internet dünyasının sunduğu muazzam bir imkân. Sosyal medya pazarlaması ya da arama motoru reklamları ile, SEO optimizasyonunuz olmasa ya da SEO çalışmasına ihtiyaç duyulan bir sektörde hizmet veriyor olmasanız dahi, dünyanın onlarca ülkesindeki milyarlarca kişiye ulaşabilirsiniz. Özellikle sosyal medya pazarlaması her bütçeye uygun reklam olanakları sunması sayesinde iş potansiyelinizi geliştirmenize büyük katkı sunar.

 

SEO optimizasyonu ve reklamlar dijital dünyada rakiplerinin gerisinde kalmak istemeyen ve bu dünyanın nimetlerinde faydalanmak isteyen onlarca marka için önemli iki araç. Her ne kadar birbirlerinden farklı gibi görünseler de birbirlerini tamamlayan etkileri vardır.

 

Reklamlar daha hızlı sonuçlar sağlarken, kitleye yönelik derinlikli analiz bilgileri de sunar. SEO optimizasyonu sürecini desteklemek için de kullanılabilir. Marka bilinirliğine Bu gibi tamamlayıcı etkileri nedeniyle marka bilinirliği çok yüksek ve arama motorlarında üst sıralarda çıkan markaların buna rağmen reklamlarını sürekli olarak arama ağı ve diğer ağlarda yayınlattıklarını görebilirsiniz.

 

Birbirlerini tamamlamak yerine sadece birinin tercih edilebileceği bir alanda iseniz, öncelikli olarak reklamları tercih etmeniz daha yerinde olacaktır.  Örneğin lokal ve tek bir işletme iseniz SEO çalışması yerine reklamlarla yakınınızdaki kişilere ulaşmayı hedefleyebilirsiniz. Kararsız kalıyor ve hangi adımın sizin için daha öncelikli olacağı, sürecin nasıl işlemesi gerektiği konusunda desteğe ihtiyaç duyuyorsanız, iletişim bilgilerinizi bizimle paylaşın, sizi arayalım.

Bizimle İletişime Geçin

Dijital çözümlere mi ihtiyacınız var?

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

İletişim bilgilerinizi bizimle paylaşın, sizi arayalım.

 

 

  • Paylaş

Anahtar Kelimeler : seo, sosyal medya pazarlaması, sem, arama motoru optimizasyonu, Search Engine Optimizer, google, yandex, bing


Yorumunuz


Kategoriler

Dijital Pazarlama

Sosyal Medya

İçerik Pazarlama

Web Tasarım

Medya

Girişimcilik

Teknoloji


Diğer Yazılar

Dijital pazarlamada sabırsal işler

Dijital pazarlama ve sabır kelimelerini yan yana getirdik çünkü en çok ...

Google reklamları artık yeşil

Arama ağı reklamlarında Google bir değişikliği daha gerçekleştirdi. Artık Google ...

Google reklamları nasıl daha ucuza mal edilir?

Google reklamları her geçen gün daha fazla işletmenin ihtiyaç duyduğu ama ...

9 Adımda internetten nasıl müşteri edinilir?

Hedefiniz online müşteriler edinmek ya da online dünya üzerinden yüz ...


En Popüler Yazılar

Sosyal Medya Pazarlaması nasıl yapılır?

Sosyal medya uzmanlık ve deneyim gerektiren bir süreç. Sosyal medya ...

Dijital pazarlamada sabırsal işler

Dijital pazarlama ve sabır kelimelerini yan yana getirdik çünkü en ...

SEO mu ücretli reklam mı?

En çok merak edilen sorulardan biri. Hangisini seçeceğiniz konusunda ...

Sosyal medya ile daha ucuza reklam mümkün

Sosyal medya pazarlaması sunduğu avantajlarla her bütçeye uygun reklam ...

Google reklamları artık yeşil

Arama ağı reklamlarında Google bir değişikliği daha gerçekleştirdi. ...


Son Tweetler

Facebook Sayfamız